tabung

Friday 13 September 2013

Himpunan Kisah-Kisah teladan -Kisah Jibrail A.S. dengan Rasulullah S.A.W.

Di terangkan dalam sebuah hadis bahawa suatu hari telah datang malaikat Jibrail A.S. menemui Rasulullah s.w.t dengan berkata"Wahai Muhammad,Allah swt mengirim salam dan berfirman kepadamu,adakah kamu berasa senang,kalau semua gunung-gunung ini aku jadikan emas untuk kamu dan akan bersama kamu ke mana kamu pergi?"

Apabila Rasullulah swt mendengar firman Allah swt yang dibawa Jibrail A.S. maka baginda tunduk berfikir sejenak dan kemudian berkata:"Wahai Jibrail A.S,sesunguhnya dunia ini adalah rumah bagi orang yang tidak mempunyai harta dan sesungguhnya dunia ini dikumpulkan dan ditimbunkan oleh orang yang tidak berakal."

Kemudian Jibrail A.S. berkata:"Wahai Muhammad,mudah mudahan Allah menguatkan pendirianmu dengan kata kata pasti."

Siti Aishah A.S. Berkata:"Sesungguhnya,kami adalah keluarga Nabi Muhammad S.A.W.,pernah sebulan tidak menghidupkan api dapur untuk memasak,yang ada ialah buah tamar(kurma) dan air sahaja.

Serlahkan bakat anda untuk peluang memenangi wang besar RM 50,000!

Program pencarian bakat yang tidak nilaikan paras rupa, tetapi hanya melalui suara, Bakat JoHaRa 2.0 kini kembali di ERA fm!

Asah bakat anda sekarang sebelum bermulanya edisi kedua pada 26 Ogos ini untuk peluang memenangi wang besar RM50,000. Anda boleh mendaftarkan diri melalui IVR Bakat JoHaRa khas, atau melalui video pada Youtube ataupun Instagram. Jangan tunggu lagi!
daftar sini:http://my.sharings.cc/fairoscni/share/EraT2

 

No comments:

Post a Comment