tabung

Thursday 1 March 2012

Siapa Jutawan Senyap?

Party rock crew is in town!!

Party rock crew will be in town to party with you this 29th March!!

Own a Samsung Galaxy Y? You get to redeem a pair of LMFAO Live in Malaysia tickets! Just remember to head over to Sunway Pyramid on the 10th of March and flash your gadget! Don't own one? Then shuffle your way to win a pair of tickets!!
Baca INFO:http://my.churpchurp.com/fairoscni/share/SamsungLMFAO



Siapa Jutawan senyap?
"Apa Guna Ada perniagaan Besar yang untungnya Kecil"


Pendahuluan

Diam menangis si ibu penyu,
Diam bertelur menyambung zuriat,
Rezeki Tuhan bagi yang mahu,
Senyap berbudi mampu berzakat.

Pengagungan kepada barat yang berlebihan juga nampaknya menjadikan kita lupa atau terlepas pandang kisah-kisah yang dekat dengan kita sendiri.Dalam keadaan kita taksub dengan ketokohan idola korporat GLOBAL seperti Bill Gates,Donald Trump,Sony Morita,dan Walt Disney,sebilangan orang-orang kecil yang tidak terbilang dan terpandang sedang tekun berusaha dibelakang rumah,dilorong-lorong bandar yang sempit,dikaki-kaki lima,dipasar malam dan pasar lambak dengan keyakinan tinggi dan semangat yang membara.

Mereka tidak peduli kepada Bill Gates,mereka tidak ambil tahu sejarah Hendry Ford,mereka tidak kenal Donald Trump,mereka tidak membaca "Art Of Deal"karya Donald Trump.Yang penting mereka kenal diri mereka sendiri.Mereka masih kenal dan mempertahankan jati diri bangsa.

Mereka yakin dengan bumi yang dipijak dan percaya dengan langit yang dijunjung.Mereka bertekad dengan usaha dan perniagaan yang sedang digarap.

Ironinya,sewaktu kita sedang berhempas pulas dan membaca buku-buku motivasi,bertungkus lumus membongkar dan menggali RAHSIA bagaimana menjadi Kaya,sewaktu kita tercari-cari jalan pintas untuk menjadi jutawan-Mereka si pengusaha kecil itu telah membina kejayaan dan kekayaan secara SENYAP.

IKUTI SAMBUNGAN SELEPAS INI.........................

SUDI KE JADI FOLOWER,CIAN SYE HUHU.
THANKS SUDI BACA SAMPAI HABIS,BANYAK LAGI SUMBER YANG AKAN SAYA DEDAHKAN BAGAIMANA NAK JADI JUTAWAN SENYAP.




















No comments:

Post a Comment