tabung

http://fairus-tajiri.co.nr/
AsiaCube - The Best Free Social Exchange Site!

Monday, 2 July 2012

Ohhhhh........Lembu.................!!!cerita lucu,kowang patut baca

Seorang pemuda yang miskin tinggal bersama seekor lembu peninggalan bapanya,kehidupannya amat daif sehinggakan nak makan pun susah.pada suatu hari pemuda ni dapat idea lalu membawa lembunya pergi ke bandar.tiba di bandar pemuda ini mula menjerit;
"SESIAPA YANG BERJAYA MEMBUAT LEMBU AKU DUDUK,AKU AKAN BAGI RM SEJUTA RINGGIT,TAPI KALAU TAK BERJAYA AKAN DI DENDA RM100.00
datang la orang ramai berpusu-pusu untuk mencuba nasib,dari yg kecik sampai la yg tua.yg kurus,yg gemok,yg lembik,yang gagah tetapi semuanya tak berjaya.pendapatan pemuda itu pun bertambah dan berjaya mengutip rm sejuta ringgit. sehingga datang seorang panlima yang perkasa cuba mendudukkan lembu itu.tetapi lembu tu tetap tak mau duduk.selepas tu datang pula sowang budak kecik nak cuba dudukkan lembu tu."panglima yang gagah pun tak dapat nak dudukkan inikan kau pula budak kecik,kata pemuda.
apa lagy gy la try.................
kata pemuda pada budak kecik tu.

budak kecik ni pun pusing keliling macam mencari sesuatu kat lembu tu,pastu tetiba je lembu tu terduduk dengan keempat2 kakinya terlipat.orang ramai mula pelik macam mana budak tu boleh duduk kan lembu tu,dengan selamber budak tu jawab..............................

LEMBU NI KAN LEMBU JANTAN,AKU JENTIK LA TELOR DIA SAMPAI SENAK .TU YG TERDUDUK TU.!!!!!!!!
MAKA PEMUDA TERSEBUT MENYERAHKAN RM SEJUTA PADA BUDAK TU........

si pemuda tadi telah kehabisan duit,so dia dapat satu lagi akal,maka..............................
dia berkata
"sesiapa yang dapat membuat lembu aku geleng kepala,maka dia akan dapat rm sejuta,tapi kalau tak dapat macam biase..kena bayar rm 100.
maka semua org mencuba termasuk lah budak tadi.
pemuda cakap:kali ni boleh ke kau duduk kan lembu aku tu?hahahahhahahhahhaha
kali ni budak tu pegi ke lembu tu pusing keliling dan terus je pegi ke kepala lembu tu,dan tak semena-mena...............lembu tersebut geleng kepala macam lembu gila.
pemuda pun naik heran...............apa yg kau buat dengan lembu aku tu?tanya pemuda
sekali lagi dengan selamber budak tu jawab...................
aku tanye lembu tu,Nak kena jentik kat ...........................................................telor tak?:)))))

No comments:

Post a Comment