tabung

Thursday 7 February 2013

Petunjuk jalan Kekayaan (siri 2)

"Biarlah kita jalankan perniagaan kecil asalkan kejayaannya besar.Itu lebih baik daripada bisnes besar tapi untungnya kecil!"Jangan menjadi seorang yang melihat tetapi tidak Nampak.
Bayangkan kita sebagai warganegara Malaysia,Miskin dan hidup melarat tanpa pekerjaan tetap dan tempat tinggal sempurna,sedangkan pendatang asing boleh tinggal dirumah banglo,memandu kereta mewah atau kereta mercedes.Bezanya mereka(pendatang asing)"Melihat dan Nampak" sedangkan kita "Melihat juga tetapi tidak nampak apa-apa!!
Sebelum memulakan perniagaan jangan terburu-buru untuk berniaga apa.
Sebenarnya apa yang perlu dilakukan dahulu?

PERTAMA-Setiap orang yang bergerak(berjalan)ada wang disakunya.Cuma bezanya,ada yang bawa sedikit dan ada yang bawa banyak wang.Pokoknya setiap orang yang bergerak ada wang di sakunya.

KEDUA-Barang yang dijual(apa jenis produk)kalau harganya RM 1.00 sudah tidak ditawar orang lagi.Barang yang berharga RM 1.00 Sudah dikira murah.Setiap orang termasuk anak yang kecil biasa membelinya.

KETIGA-Bawa apa sahaja untuk dijual,boleh menerangkan kegunaannya(produk) akan ada orang membelinya.

Untuk menjadi peniaga yang berjaya kita seharusnya:
1-Fokus tentang apa yang hendak dicapai dalam kehidupan seharian kita.
2-Cara membaca peluang
3-Desakan untuk merebut peluang
4-Kebolehan dan kesanggupan menterjemahkan peluang.

Carilah wang sebanyak mungkin untuk memperbaiki taraf hidup untuk diri sendiri dan keluarga.dengan terciptanya fokus dan peluang,kita berupaya mengubah taraf hidup kita dari hidup biasa-biasa kepada taraf "LUARBIASA".

Bad skin, be gone!

Shangpree Concentrating Ampoule 30ml – only RM219 FREE 7-Day Nationwide Delivery

Who says you need a whole army of products to help you get perfect skin? Meet the Shangpree Concentrating Ampoule, with Portulace Oleracea and Grapefruit extract that helps to heal scars, soothe skin and shrink pores.

Get radiant and plump-looking skin with the Shangpree Concentrating Ampoule for only RM 219 from HiShop! Do remember to tell your friends about this so that you can earn while they shop from your link.
here:http://my.churpchurp.com/fairoscni/share/ShangpreeCA



No comments:

Post a Comment