tabung

Thursday 7 February 2013

Petunjuk jalan Kekayaan (siri 3)

Bayangkan satu gambaran dimana kita dalam situasi ini:
Katakan lah kita sedang memancing ikan ditebing sungai dengan ditemani anak kita yang berusia 6 tahun.Kerana asyik memancing,kita tidak sedar bahawa anak kita telah masuk kedalam sebuah sampan yang ditambat ditebing sungai tersebut.Tanpa memahami perbuatan si anak kecil tadi telah membuka tali penambat sampan tersebut,menyebabkan sampan itu bergerak lalu mulai hanyut mengikut arus dan anak kita menjerit ""Ayah!Ayah!
Apakah perasaan anda ketika itu bila mendengar anak yang berusia 6 tahun itu menjerit nama ayahnya,kita secara tiba-tiba akan berada didalam situasi "Terdesak".
Segala ilmu dan pengalaman dan pengetahuan dan tenaga akan disatukan dengan satu tujuan iaitu
"menyelamatkan anak kecil itu".Jelaslah desakan boleh memberi kita satu kuasa dan kekuatan luarbiasa.Orang yang berjaya dalam perniagaan adalah orang yang terdesak untuk berjaya.
Bila keinginan untuk berjaya telah terbina
"Apakah yang hendak dibuat?
Untuk berjaya dalam hidup ada 2 perkara.

1-jadilah Pengarah atau menjawat jawatan-jawatan tinggi dalam sektor kerajaan,jadi menteri besar atau pengurus besar,kalau semua diatas ini tak ada pergilah kepada peluang ke2

2-Berniagalah apa sahaja,asalkan namanya berniaga.........asalkan HALAL ,asalkan menguntungkan dan tidak merugikan orang lain.Peluang berniaga ada dimana-mana.

LIDS, Y U NO STAY?

White Lid Holder – Before: RM9, NOW: only RM5 [44% OFF] FREE 7-Day Nationwide Delivery

Now, you can kill two birds with one stone in the kitchen with the White Lid Holder! It keeps your pot lids in place, free from fungus and bacteria, and you caneven rest a ladle at the back to keep your soup from spilling everywhere.

Get the White Lid Holder for only RM5 from WhiteMy! Do remember to tell your friends about this so that you can earn while they shop from your link.
here:http://my.churpchurp.com/fairoscni/share/WhiteMy

No comments:

Post a Comment