tabung

Thursday 23 August 2012

Perkara Asas dalam Blog

menjalankan perniagaan dan wang melalui blog adalah sama seperti perniagaan lain.ia merupakan tiga perkara asas bagi berjaya iatu pembekal,pembeli dan produk.ciri-ciri pembekal dan barang dikategorikan seperti berikut:

PENULIS BLOG ADALAH PEMBEKAL
Perkataan,pendapat,kajian serta kreativiti yang diterjemahkan melalui penulisan dapat menarik perhatian para pembaca ke blog.penulis blog menjadi daya penarik,broker dan raja dalam perniaggaan yang diimplementasikan ke dalam blog.jika bukan kerana kita,blog itu tidak akan wujud.

PEMBACA BLOG ADALAH PELANGGAN
pelanggan adalah pembaca yang melayari blog.syarikat akan membayar kepada pemilik blog supaya iklan mereka dipaparkan dalam blog.peranan penulis blog adalah menambah bilangan pembaca dengan menghasilkan penulisan yang dapat menarik perhatian mereka.pembaca blog bertukar menjadi pembeli kepada produk yang dipaparkan dalam iklan dalam blog.sebagai tukaran,penulis blog menerima bayaran daripada iklan yang dipaparkan.

PENDAPATAN DALAM BLOG
PERNIAGAAN TIDAK BOLEH HIDUP TANPA PRODUK YANG BOLEH DIJUAL.MESKINPUN KITA MENAWARKAN MAKLUMAT SECARA PERCUMA MELALUI PENULISAN MELALUI BLOG,TERDAPAT BEBERAPA PERKARA YANG DAPAT DILAKUKAN BAGI MENJANA WANG.

1.JUAL PENDAPAT DAN KEPAKARAN
jika kita tidak menjual kepakaran dan pendapat  sendiri,kita tidak akan mempunyai pelanggan.mereka tidak membayar kita secara langsung.hanya dalam kes tertentu sahaja kita di bayar terus.mereka tidak akan membeli lagi sekirannya mereka tidak berminat dengan dengan apa yang kita tulis.

2.JUAL RUANG
pemilik blog ini menjual ruang kepada pengiklan dengan persetujuan beliau akan dibayar bagi menyampaikan maklumat pengiklan kepada pembaca.iklan yang dipaparkan oleh pengiklan disediakn sama ada dalam bentuk teks pautan,pop-up banner ataupun flash.

3.PRODUK CENDERAHATI
Dengan penjenamaan yang baik dan reputasi yang cemerlang,blog Dr irfan khairi memberi video berkaitan tips secara percuma.ia sebagai tanda terima kasih kepada pembaca setia.dengan cara ini,pembaca akan selalu datang melawat blog beliau.apabila blog itu mengeluarkan produk jualan terbaru,pembaca akan sentiasa menerima maklumat terkini kerana mereka sering berkunjung ke blog itu mendapatkan tip tadi secara percuma.pemberian cenderamata ataupun tip secara percuma dapat menarik pembaca supaya melawat blog kita.di samping itu,kita juga dapat menjana pendapatan dengan menjual dan mempromasi produk.


Look Ma, no cash!

Having stacks of dollar bills bulging out your wallet ain’t in style no more; save yourself the hassle of carrying cash around with the RHB Easy Smart Card!

RM 20 is all you need to sign up for an account and 10 minutes to activate the card. After that, it’s a breeze as you save every time you spend with the Easy Smart Card – it’s the only debit card in Malaysia that does that!

It’s so easy to go cashless, get your Easy Smart Card now.
terjah:http://my.churpchurp.com/fairoscni/share/RHBEasySmartCard 

 
 


 

No comments:

Post a Comment