tabung

http://fairus-tajiri.co.nr/
AsiaCube - The Best Free Social Exchange Site!

Saturday, 19 November 2011

korang tak bayar barang COURTS...TAW APA Diorang BUAT?

http://www.churpchurp.com/fairoscni/share/cocacola-pwtc

Asalamulaikum semua,
hari ini aku nak berkongsi cerita mengenai entri X BAYAR BARANG COURTS!
Perkara ni berlaku pada aku sendiri.Dan baru aku taw kenapa banyak sangat kawan-kawan aku yang x suka membeli barang di COURTS.
  Aku pun tak sangka perkara ni boleh berlaku pada aku.Memang tekanan sangat mase tu.Aku terlupa bayar barang courts selama 2 bulan.
Korang nak taw apa diorang buat?
pertama sekali diorang akan call no di telefon bimbit aku.""diorang akan tanya bila Encik boleh bayar?saya cakap hujung bulan,diorang cakap x boleh encik kena bayar segera.!
lepas 2 hari diorang call lagi tanya status pembayaran.aku tak jawab sebab aku kan driver!mana boleh cakap mase memandu kan?
  hari yang lain pula diorang akan call ofis tempat kita bekerja pula.Memang malu juga la bila diorang buat macam tu!so,korang ingat orang kat courts tu bagus sangat ke?dah la cakap kurang ajar!
  taw pula diorang cakap kat aku,kalau x mampu bayar kenapa buat pembelian Courts!tak ke sakit hati dengar!
ingat aku suka-suka tak nak bayar ke?Ayat terbaru yang aku dengar dari orang pejabat diorang nak hantar orang mereka Merampas barang yang aku beli.SO,korang rase macam mana?
Tak boleh ke tunggu sampai hujung bulan ke?
so,ini pengalaman aku yang pertama dan terakhir dengan Courts.
Aku harap semua bloger baik lama atau baru kongsikan masalah yang aku hadapi supaya tiada lagi orang yang  kesusahan menerima padah apabila tidak membuat pembayaran sebab aku ni terlupa nak bayar!
  1. korang x bayar barang courts.......diorang call henset dulu.
  2. lepas 5 hari diorang call pejabat pula ,tempat korang kerja.
  3. lepas beberapa hari dia call guerontor korang pula.
  4. nanti diorang call cakap nak rampas barang korang.
so ini la pengalaman aku,walaupun barang aku tidak di rampas lagi.sebab kita ada Tribunal Tuntutan Pengguna.Memang Stress sebab diorang call selalu sangat!Jadi Kepada sesiapa teringin nak beli barang courts berhati-hati la,kongsi la maklumat ni kepada saudara-mara sesama islam kita,kawan,pakcik,makcik supaya kita Tidak dianiya.
ini bukan cerita rekaan semata-mata,Ini berdasarkan pengalaman saya.jadi Jangan mudah Terpedaya dengan IKLAN mereka!!

iklan Coca-Cola best http://www.churpchurp.com/fairoscni/share/cocacola-pwtc
buat duit Free ,daftar sini http://www.churpchurp.com/fairoscni/share/churpchurp-invite





1 comment:

  1. suka hati je nak rampas barang orang,bukan x leh tunggu hujung bulan kan?

    ReplyDelete