tabung

Saturday 3 December 2011

kunci kejayaan utama untuk mendapatkan wang,ada cerita disebalik perkongsian



Seronoknya cuti di Universal Studio, Singapura bersama PTS dan MPH

Bagi menambahkan kemeriahan cuti sekolah ini,PTS membawakan program Seronoknya Cuti Bersama PTS dan MPH 2011.

Melalui peraduan Seronoknya Cuti Bersama PTS ini menawarkan hadiah-hadiah menarik seperti pakej percutian 3 hari 2 malam di Universal Studio, Singapura.
 terjah sini kalau nak join contest ini.
http://www.churpchurp.com/fairoscni/share/ptsmph

Asalamulaikum dan selamat sejahtera,hari ni saya nak bagi satu formula untuk mendapatkan wang.Ramai orang di luarsana yang kaya dan berwang.Apa rahsia mereka?cuba perhatikan orang yang berniaga di pasar malam.Setiap hari berniaga dari pagi sampai ke malam.
cuba perhatikan kereta mereka,rumah mereka dan bagimana kehidupan mereka selepas berniaga.kalau saya bagitahu ,jangan terkejut,mereka la Jutawan senyap.Bagaimana untuk menjadi seperti mereka?
disini saya dedahkan formula mereka.

  • mereka menyediakan senarai prospek
  • mereka mengiklankan produk mereka.
  • mereka menyediakan modal tanpa bantuan sesiapapun.
  • mereka mengamalkan sikap bantu-membantu.
  • mereka mengorbankan masa bersama keluarga tercinta untuk berniaga.
  • mereka mengamalkan sembahyang 5 waktu dan berdoa pada Allah.
Kunci kejayaan ke 2
            Menabung.

  • Simpan 1/10- untuk melunaskan hutang.
  • Simpan 1/10-bayar zakat.
  • Gunakan 2/10-untuk keluarga.
  • Gunakan 1/10 -untuk diri sendiri.
  • Berikan 1/10-kepada kedua orang tua.
  • Laburkan 2/10-perniagaan untuk digandakan wang semula.
Cipta satu sebab untuk orang membayar anda setiap hari.Penciptaan sebab memerlukan daya kreativiti dan inovasi.Asas perniagaan adalah jual dan beli.
4 JENIS PERNIAGAAN YANG MAJU ABAD KE 21 INI
  • Perniagaan makanan
  • ubatan dan kesihatan
  • pakaian
  • pendidikan
tips lain.: jangan berhutang dan memberi hutang.

dan yang membuatkan saya ada duit adalah melalui perniagaan seperti ini.Tak payah kaya pun tak apa,janji lepas beli barang dapur,bayar sewa rumah,bulanan kereta dan lain-lain bil yang memeningkan kepala setiap bulan.
terjah sini kalau nak buat duit segera.
1- http://www.rm20segera.com/?r=fairos
2-http://www.aleacorp.com/?ref=fairos
3-http://says.my/fairoscni/invite
4-http://www.churpchurp.com

sekian perkongsian dari saya,mudahan kawankawan semua dapat info berguna dari saya,kalau suka saya add la saya.akan saya folow awak balik.

No comments:

Post a Comment