tabung

http://fairus-tajiri.co.nr/
AsiaCube - The Best Free Social Exchange Site!

Wednesday, 29 February 2012

Artis Malaysia yang Seksi

SEJAK kembali ‘solo’ atau menjanda, penyanyi dan pelakon Nurul Huda Abdul Wahab kelihatan semakin cantik dan seksi. Apakah rahsia Nurul di sebalik gemar ‘pasang badan’?
Ketika singgah ke Balai Berita, baru-baru ini, Nurul, 35, akui dia bukannya ‘pasang badan’ untuk memikat lelaki tetapi hanya untuk kepuasan dirinya.
 
Pada pertemuan dengan Rap, tempoh hari, Nurul mengenakan fesyen ‘up-to-date’.
Dia bergaya dengan skirt pendek yang dipadankan dengan kemeja lengan panjang serta ‘vest’.
Sambil menanti rambutnya siap didandan, Nurul berkata, dia sentiasa prihatin dengan penampilan diri kerana menyedari kedudukannya sebagai artis.
“Kalau sudah jadi artis, semuanya orang akan tengok kita, dari hujung rambut ke hujung kaki. Kalau kita tak bergaya pun orang akan bercakap dan kalau bergaya pun orang akan bercakap juga. Jadi biarlah saya bergaya mengikut cita rasa saya sendiri kerana saya sangat sukakan fesyen.

“Saya cuma mahu menjadi diri saya dan soal seksi itu adalah perkara yang sangat subjektif. Saya rasa sejak dulu lagi kawan-kawan tahu saya suka melaram,” katanya.

Apabila ditanya adakah status bukan lagi isteri orang adalah lesen untuk memakai apa saja, Nurul menjelaskannya.

“Oh tidak... Tak pernah pula jadikan status saya sebagai satu alasan atau lesen untuk membuat apa saja. Saya sedar usia saya semakin meningkat dan saya juga ada anak remaja. Ke mana pergi orang akan memandang,” katanya yang gemar sukan berkuda dan ke gimnasium.

Apapun mahu bertanya soal lebih peribadi Nurul, dia yang juga duta Glow & Glamour masih enggan bercerita panjang lebar seperti suatu ketika dulu.

“Dulu saya memang seorang yang suka berterus-terang dan tak pandai memutar belit cerita. Kata orang putih, ‘What you see is what you get’. Namun, dek kerana sikap terlalu jujur itulah juga ia akhirnya membuatkan saya terperangkap dalam keadaan serba salah.

“Jadi sekarang saya kena lebih berhati-hati dan tidak mahu terlalu terbuka bercerita soal peribadi. Kata orang, cerita yang patut-patut saja... Bukan hendak menipu atau apa, cuma saya tak mahu bercerita lagi perkara yang belum pasti,” jelasnya.

Meskipun pernah melangkaui tahap susah, berpegang kepada sikap optimis, anak kelahiran Tasek Gelugor, Seberang Prai, ini akhirnya bangkit membina hidupnya.
Kini jelas Nurul, dia bersyukur dengan nikmat hidup.

“Alhamdulillah 2011 dan 2012 memberikan saya rasa puas dan gembira. Saya berjaya mencapai apa yang diinginkan iaitu mengukuhkan lagi perniagaan sendiri dengan memasarkan produk kesihatan selain mencatur kerjaya seni secara solo,” katanya yang turut muncul dalam filem Tolong Awekku Puntianak tahun lalu.

Apa yang nyata, episod keruntuhan rumah tangga lalu berjaya mematangkan Nurul.

Ibu kepada seorang anak, Ayu Nazirah, 14, hasil perkongsian hidup bersama bekas suaminya, Ajai, sudah bersedia untuk mengejar cinta baru.

Sebelum ini ada juga spekulasi yang tersebar kononnya penyanyi yang mula mencipta nama menerusi lagu Kerana Terluka ini sedang hangat bercinta bersama seorang jejaka Eropah dari Perancis. Namun puas mengorek dan bertanyakan kepada Nurul, dia hanya tersenyum.

Jelasnya, soal siapa yang menjadi pilihan hatinya tidak perlu didedahkan lagi kerana belum sampai waktunya untuk diceritakan. Kalau benarlah lelaki asing itu menjadi pilihannya, Nurul akui biarlah masa yang menentukan.

“Saya tak mahu mengulas panjang mengenai lelaki yang digosipkan sebagai kekasih saya itu. Saya tidak mahu terburu-buru mendedahkan siapa lelaki sebenar di hati saya sekarang kerana ia akan mengundang masalah lain pula nanti.

“Cukuplah saya mengakui yang memang saya ada berkawan dengan seseorang sejak tahun lalu, namun saya masih dalam peringkat mengenali hatinya dengan lebih rapat. Saya tidak mahu tersilap langkah lagi dan kalau benar ada rezeki saya membina perkahwinan sekali lagi, saya inginkan sesuatu yang kekal ke akhir hayat.

“Saya memang bahagia sekarang dan berharap ia akan berpanjangan. Rasa bebas yang ada pada saya kini tanpa komitmen dan ikatan dengan mana-mana pihak membuatkan saya lebih fokus kepada kerjaya dan anak. Mungkin ini masa terbaik untuk saya memperbaiki lagi kelemahan diri,” katanya.

Ditanya mengenai perancangan berkahwin dan perasaannya kembali bercinta, jelasnya perasaan ingin disayangi dan ada pasangan hidup adalah lumrah bagi seorang wanita.

“Selepas bercerai saya memang terlintas untuk kembali mencari pasangan dan seterusnya membina keluarga baru. Itu lumrah dan perasaan normal seorang wanita. Saya inginkan seorang lelaki yang membimbing dan setia bersama.

“Kalau kita ada pasangan, saya rasa hidup ini lebih lengkap. Bukan saja sebagai pelindung, seorang suami juga adalah individu yang membuatkan seorang wanita seperti saya lebih dihargai.

“Kegagalan yang dulu satu pengalaman dan pe�ngajaran. Status menjadi seorang ibu tunggal memang banyak mematangkan saya terutama dari aspek tanggungjawab dan komitmen dalam mencurahkan kasih sayang kepada anak walaupun sudah tidak lagi tinggal sebumbung seperti dulu.

“Namun, saya percaya semua yang berlaku ada hikmah tersembunyi. Takdir dan ketentuan itu bukan urusan saya dan apa yang penting, saya terima dengan hati terbuka dan belajar daripada apa yang berlaku,” katanya.

Soal berkahwin dan bilakah tarikhnya belum pernah terfikir buatnya lagi.

“Insya-Allah saya tidak akan berahsia atau menyorok tarikh perkahwinan saya kelak. Perkara yang baik seperti ini sudah tentu akan saya kongsi bersama peminat kerana mereka tidak pernah sekali berhenti menyokong dan memberi semangat.

“Lebih cepat lagi bagus kerana jujurnya saya tidak sabar-sabar lagi nak menimang anak,” katanya.

Bercakap soal kerjaya, Nurul akui suatu ketika pernah terasa letih apabila tercari-cari haluan sebenar dalam kerjayanya. Bukan kerana hilang identiti atau fokus, tetapi tekanan itu disebabkan adanya perubahan dalam dunia seni zaman ini yang membuatkan penyanyi ‘senior’ sepertinya perlu kreatif mencari idea.

Bagi kekal relevan dan terus memancing selera pendengar muda, Nurul sedar seseorang penyanyi itu perlu sentiasa peka dengan keadaan.

“Ada kalanya pening juga memikirkan apa lagi yang boleh dilakukan maklumlah terlalu banyak penyanyi baru serta bakat muda muncul hari ini. Mereka jauh lebih berbakat dan kaya dengan formula moden selari dengan selera pendengar hari ini.

“Justeru saya tidak mahu tertinggal atau hilang ke belakang. Lantas selain sibuk dengan perniagaan dan komitmen peribadi, saya masih aktif merancang kerjaya seni, tambahan pula masih ramai peminat bertanya album terbaru saya,” katanya.

Nurul akhirnya bertemu penerbit album muda, Andi Merican yang kini gigih mempersiapkan lagu baru buatnya.

Nurul bakal muncul dengan ‘single’ terbarunya, Mari yang mengangkat genre pop dengan suntikan eksperimen rancak dan moden.

Malah, lagu Selamat Jalan akan menyusur kemudian sebelum sebuah lagi lagu balada yang cukup indah liriknya sentuhan Sulu Sarawak, Cinta Baru Nurul.

“Saya memang gembira kerana akhirnya berpeluang bekerjasama dengan komposer muda seperti mereka yang membawa kelainan dalam corak lagu nyanyian saya.
Inilah yang saya cari dan saya yakin peminat akan menyukainya nanti.

“Lagu Cinta Baru Nurul adalah sebuah lagu yang dianggap bagai biografi saya.
Memang menarik sekali susunan muziknya dan liriknya pula begitu mendalam menceritakan episod sebenar dalam diri saya,” katanya yang turut merancang untuk kembali berlakon dalam sebuah lagi filem cereka tahun ini.



Rezeki korang kalau sertai peraduan ini:http://my.churpchurp.com/fairoscni/share/DewMore
























No comments:

Post a Comment