tabung

Wednesday 1 February 2012

Skim Sara 1 Malaysia,banyak rakyat tak tahu,didedahkan

Asalamulaikum,teman dan sahabat ku di alam bloger,Tajuk diatas memang betul.Skim Sara 1 Malaysia,banyak orang tak tahu.sebabnya aku juga ada aply melalui CIMB,rupa-rupanya kalau korang ada Blacklist dengan MANA-MANA bank,OTOMATIK,CONFIRM KORANG TAK AKAN DAPAT skim tersebut.

Rupa-rupanya aku pon ada blacklist motorsikal rupanya.10 tahun dulu pon ada.CHIST!!


KATA kERAJAAN NAK TOLONG?
BENAR-BENAR KE NAK TOLONG?
ATAU ADA LAGI AGENDA YANG TERSEMBUNYI?
TUNGGU LA  P.R.U. YANG BAKAL MENJELMA TIBA.............................AKU DAN ANGKATAN AKU AKAN JOIN PARTI HIJAU.

KALAU DULU BAB-BAB POLITIK AKU TAK AMBIK KESAH SANGAT.SEKARANG AKU DAH TAHU NAK PILIH SAPA.BIAR IANYA MENJADI RAHSIA AKU.


sepatutnya,kerajaan membantu golongan yang blacklist dapatkan pinjaman,untuk menyelesaikan pinjaman yang tertunggak.Bukan salah mereka pun nak blacklist.

KENAPA "ALONG" BOLEH TOLONG....?KERAJAAN TAK BOLEH TOLONG?
BANK SEMUANYA MACAM CELAKA LAKNAT!

NAK BUAT PINJAMAN PUN SUSAH.perlu bayar interest itu la,ini la,sebab 2 ramai rakyat Malaysia ramai yang muflis.

SEPATUTNYA Perdana Menteri Malaysia sekarang dengar suara rakyat macam aku ni,kenapa tidak di wujudkan Bank untuk Rakyat Malaysia.golongan berpendapatan rendah boleh buat pinjaman tanpa perlu isi borang seperti payslip 3 bulan gaji terkini.kalau ada golongan yang blacklist................bantu mereka.




kenapa tak diwujudkan sahaja Bank seperti Along??
Impak yang akan berlaku..........................semua bank akan bersatu dalam BANK RAKYAT MALAYSIA kelolaan Datuk.insya -Allah tiada golongan yang akan miskin dalam tahun 2012.ini adalah cadangan dari seorang warga Malaysia...yang prihatin terhadap golongan yang di timpa kesusahan.seperti Blacklist.



Orang Kaya baca ni!!



Nak tahu kesusahan orang Miskin,makan ni selama sebulan.
  • ambil Nasi,minyak masak( buat kuah)
  • ambil Nasi,bawang ( buat jadikan lauk santapan )
  • ambil Nasi,sos       ( jadikan lauk)
  • Nasi,garam ( makan  )
semua tu korang makan tengok................sekarang memang korang tak rasa,tunggu la bila Allah tarik rezeki korang,masa tu Nasi putih yang tak ada lauk pun dianggap sedap.


aku pernah makan macam tu,menangis aku bila aku makan......Ya Allah susahnya mereka itu.

jadi setiap kali aku jumpa org susah yang kaut makanan kat tong sampah,aku sanggup beli untuk golongan seperti mereka itu makan.takde aku kesah sangat,bayangkan kalau kita di tempat mereka di timpa musibah.
di hina di caci...............kasihannya.
walaupun badan mereka Busuk,Hati mereka lebih Mulia bagi aku.



2 comments:

  1. awak ni cakap tak serupa bikin...tagline header awak tu..lawak..entry x sama mcm tagline.. :p

    ReplyDelete
  2. hahaha,caya dapat seorang pengkomen hehehe,biase la.....bosan tadi tu ek hehe

    ReplyDelete