tabung

http://fairus-tajiri.co.nr/
AsiaCube - The Best Free Social Exchange Site!

Friday, 17 February 2012

Hutang- berdasarkan pengalaman yang aku kena dan Terkena

Hutang?Siapa tak kenal hutang,betul tak?budak kecik pon taw hutang apa.Tetapi tahukah kawan-kawan ku,Dengan hutang la....semua bangsa Melayu kita Merana.
Percayalah,saya juga dah terkena,dan sampai sekarang saya masih berhutang.So,entri kali ni baca betul-betul supaya dijadikan pedoman.



Cuba korang perhatikan kedai-kedai yang memberi hutang,seperti nak beli mesin basuh,perabot,laptop ke dan lain-lain.macam -macam depa janji nooo, ( aku kan orang Penang ).

Senyuman mereka menawan kan..........................................cuba tak bayar ?agak2 hensem tak?

Syarikat di luar sana membuat wang dengan memberi kita Hutang?Betul ke tak?

so aku harap bila korang keluar sahaja dari sekolah ingat pesan ini,Jangan berhutang dan memberi Hutang.
aku yang gaji beribu ni pon boleh Kantoi,korang taw tak kalau korang tak bayar,syarikat yang korang hutang tu akan call hendset korang,office korang,tel kawan-kawan korang.Yang malu aku la................sebab aku yang Hutang HEHEHE.
























No comments:

Post a Comment