tabung

Monday 30 January 2012

Wanita Terlanjur Keliru.........................

Soalan:

Seorang wanita terlanjur bersama teman lelakinnya.Mereka sekarang berada dalam situasi konflik.Teman lelaki itu meminta wanita ini sedikit waktu dan ruang untuk dia berehat dan bertenang serta berjanji menghubungi wanita ini semula.
Walau bagimanapun,wanita ini berasa takut dan gelisah sekirannya dia ditinggalkan.Sejak awal lagi mereka berniat dan berjanji bagi berkahwin lebih-lebih lagi apabila mereka terlanjur.Pihak keluarga mengenali lelaki itu,tetapi tidak mengetahui cerita keterlanjuran mereka.
Persoalannya,apakah yang perlu dilakukan oleh wanita itu?



jawapan:
Si lelaki perlu bertanggungjawab dengan perbuatannya itu dan mengambilnya wanita itu sebagai isterinya.Manakala,si Perempuan ini tidak boleh memaksa lelaki itu berkahwin dengannya.Apabila si lelaki enggan ataupun menangguhkan niat mengambilnnya sebagai isteri,maka jelas dia ingin lari daripada tanggungjawab.
Tidak ada apa boleh dilakukan oleh perempuan itu selain bertaubat kepada Allah,memohon diampunkan dosa,dan memohon petunjuk.Berdoa dan mohon supaya Allah membuka pintu hati lelaki itu supaya timbul rasa bertanggungjawab dengan perbuatannya itu dan memohon Allah memudahkan urusan mereka berdua.






















No comments:

Post a Comment